Lahůdka na konci sezóny. Potok Vavřinec je sjízdný pouze v době vydatných dešťů nebo při vypouštění rybníka. Je určen pro zkušené jezdce na kajaku, Pálavě či Orinoku. Samozřejmostí a nutností je základní vodácké vybavení a z důvodu značného chladu i neo výbava.
Po naplnění koryta je potok široký jak osobní auto, neustále meandruje, voda rychle teče a nedá vám odpočinout a moc přemýšlet. Za zatáčkami na vás mohou čekat roztodivná překvapení v podobě padlého stromu s namotaným vodákem, jezu nebo nízké lávky. Je proto dobré svoji loď dostatečně dobře a rychle ovládat a přitom se nenechat převálcovat od gumových plavidel, která jsou často rádoby řízena posádkou udivující se nad tím, co ta voda vlastně umí. No prostě, kdo se vyzná v tlačenici ten vyhrává. Ale když si tohle vše odmyslíte, tak jde o pěkný vodácký zážitek.
Nástupní místo je brod v obci Vavřinec, v tomto úseku vás čeká pár nebezpečných míst:
- hned na začátku plavby to je nízká lávka ve Vavřinci. Je opravdu nízká, takže je potřeba se hodně předklonit nebo podjet lávku pozpátku s tím, že se nezachytnete o lávku vestou a necvaknete se.
- dalším místem je sjízdný jízek u tábora nad obcí Církvice.
- kaskády u chatařské kolonie pod obcí Církvice.
- zatáčková kaskáda v lese.
- víceméně sjízdný jezík nad obcí Hryzely, zde je potřeba si dát pozor na kovovou konstrukci uprostřed jezu a kameny pod jezem.
Všechna místa jsou však sjízdná buď v lodi nebo vedle ní, je potřeba si dávat pozor na několik nízkých lávek a dobře se shýbat.
Z Doubravčan se obtížnost snižuje na WW I, ZW až u kamenného mostu před Toušicemi je terénní zlom s obtížnou kaskádou – WW IV, která se dá lehce přenést vpravo. Sjetí kaskády je opravdu jen pro zkušené vodáky – málo vody, hodně kamení a ti co se přecení jsou poté v péči českého zdravotnictví, pod kaskádou se nasedá. Někdy na nás pořadatelé připraví lahůdku na konec - padlý strom, který je nutno podeskymovat. A konečně jsme v cíli, výstupní místo je vlevo před silničním mostem v Toušicích
Ubytování: v budově ve spacáku.
S sebou: jídlo, peníze, vodácké věci, spacák, karimatka.
Čtvrtek: navazování lodí po tréninku.
Pátek: sraz na loděnici v 16 hod., odjezd v 16.30 hod., příjezd do místa ubytování (pravděpodobně Horní Kruty) v cca 20 hod., možnost navštívit místní hostinec – občerstvení je však slabé.
Sobota: odjezd směr Vavřinec cca v 8 hod., jedou se dvě jízdy, první je závodní – VTJZ (Vodácká Technická Jízda Zručnosti). Po příjezdu na místo probíhá prezentace, rozdání startovních čísel, výklad tratě a start prvního závodníka je v cca 10 hod. Start závodu je brod ve Vavřinci a cíl je nad Toušickou kaskádou vpravo, zde odevzdáte startovní číslo, přenesete kaskádu a pokračujete k silničnímu mostu do Toušic, kde je občerstvení pro závodníky a zde na vás čeká autobus (ve dvoře ZD). Během závodu absolvujete povinné branky. Po přijetí všech závodníků z oddílu odjíždíme směr Vavřinec na druhou jízdu. Při této jízdě doporučuji si dávat pozor na gumové lodě a cestovky, které vyvrhnou své klienty a ti mají opravdu dost problémů sami se sebou a okolní lodě neřeší. Návrat do místa ubytování v cca 17 hod. Večer je v Horních Krutech již tradiční vodácký bál s vyhlašováním výsledků závodu.
Neděle: odjezd směr Vavřinec cca 9 hod., jede se jedna jízda, odjezd směr Brno cca 14 hod., příjezd na loděnici cca 18 hod.
Stravování z vlastních zásob. V místě ubytování je sice hostinec, ale občerstvení je slabé, chybí také možnost nákupu potravin v místních obcích. Během plavby se nedělají přestávky na jídlo, stravování před a po jízdě.
Nahlédněte do vodácké kilometráže...